Język migowy, gwara czy adopcja – to tylko niektóre z pomysłów na kampanie społeczne, które coraz częściej pojawiają się w pojazdach MPK we Wrocławiu.

 

Wrocławianie regularnie korzystający z komunikacji miejskiej, musieli zwrócić uwagę na pojawiające się na ekranach spoty różnych kampanii społecznych. Miasto regularnie zawiera niekomercyjną współpracę z instytucjami publicznymi. Wiele organizacji i związków stara się, poprzez rozpowszechnienie takich materiałów, zwrócić uwagę ludzi na trwające problemy, sytuacje dotyczące każdego z nas. A tych jest niestety coraz więcej i są nierzadko bagatelizowane.

W ubiegłych latach pojawiła się już kampania przy współpracy z m.in. Śląskiem Wrocław mająca promować zdrowy tryb życia czy ze studentami PWST, którzy przypominali, jak należy się zachowywać w miejscach publicznych. W te wakacje została zorganizowana, wraz ze Schroniskiem dla Bezdomnych Zwierząt, akcja o nazwie „I Ty możesz stać się superbohaterem”. Jej celem było zachęcenie ludzi do adopcji pupila i zapewnienia czworonogowi nowego, lepszego życia.

Ostatnio pasażerowie MPK mogli zobaczyć dwa krótkie spoty nakręcone w porozumieniu z Polskim Związkiem Głuchych. Ilustrowano w nich, jak w języku migowym powiedzieć „Kocham Cię” i „Dzień dobry”. Całe przedsięwzięcie ma potrwać jeszcze tydzień, a już niedługo w pojazdach pojawi się trzeci spot.

– Planowane są już następne kampanie. Będą one związane z krwiodawstwem, osobami niewidomymi i niepełnosprawnymi – zdradza Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK.