Ekstraklasa S.A. rozpoczyna sprzedaż praw audiowizualnych dla bukmacherów w sezonach 2019/2020 i 2020/2021. Do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające w Polsce. Wyniki przetargu zostaną ogłoszone 30 kwietnia 2019 roku.

Ekstraklasa S.A. zaprosi firmy bukmacherskie w Polsce do wzięcia udziału w przetargu na zakup praw telewizyjnych meczów LOTTO Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 i 2020/2021. To bardzo dobra informacja dla osób, które nie mają wykupionej platformy NC+, gdzie obecnie transmitowane są mecze najwyższej klasy rozgrywkowej.

– Po sukcesie kontraktów dotyczących praw do krajowych transmisji telewizyjnych rozpoczynamy sprzedaż mniejszych pakietów, choć również bardzo istotnych dla nas ze względu na dodatkowe środki, jakie zapewniają klubom i rolę promocji rozgrywek wśród kibiców. W tym roku, po raz pierwszy w historii, chcemy zaoferować prawa firmom bukmacherskim działającym w Polsce. Jesteśmy już po serii spotkań z ich przedstawicielami i w wyniku dyskusji wspólnie z NC+ opracowaliśmy pakiety umożliwiające pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy na platformach bukmacherów – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W postępowaniu przetargowym bukmacherom zostaną zaoferowane dwa pakiety. Jeden z nich będzie umożliwiał zakup praw do 296 meczów Ekstraklasy na wyłączność. Drugi, alternatywny pakiet, umożliwi zakup takich praw bez wyłączności maksymalnie czterem licencjonowanym firmom przyjmującym zakłady. Wyniki przetargu poznamy 30 kwietnia 2019 roku.

Poza platformą NC+, która obecnie ma wykupiony największy pakiet meczów Ekstraklasy, mecze polskiej najwyższej klasy rozgrywkowej można oglądać również na kanałach Eurosportu (pierwsze i ostatnie spotkanie kolejki). Dodatkowo prawo do transmisji 74 meczów (jeden w kolejce) LOTTO Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 i 2020/2021 nabyła telewizja TVP.


Autor: Łukasz Leski
Zdjęcie: Ola Sopuch