Nie od dziś wiadomo, że branża modowa ma bardzo negatywny wpływ na środowisko naturalne. Brytyjska marka Burberry postanowiła, więc zrobić krok w stronę lepszego, bardziej ekologicznego świata i rezygnuje z plastiku. Do tej pory zmniejszyła jego zużycie już o 29 ton!

Decyzja domu mody Burberry ma być przełomowa. Po rezygnacji z naturalnych futer przyszedł czas na odrzucenie plastiku. Jak podaje raport organizacji Ellen MacArthur Foundation, która pomaga wprowadzić markom proekologiczne rozwiązania, Burberry ma do 2025 roku całkowicie zrezygnować z plastiku. Zgodnie z założeniami wszystkie opakowania, reklamówki czy wieszaki mają być produkowane z biodegradowalnych tworzyw, a stare zostać poddane recyklingowi. Na ten moment brytyjski dom mody zrezygnował już z laminowania toreb oraz plastikowych pokrowców na ubrania. Już te działania zmniejszyły zużycie plastiku o 29 ton.

Oprócz tego dyrektor kreatywny Burberry Riccardo Tisci postanowił nawiązać współpracę z Reneweble Energy 100 – inicjatywą działającą na rzecz korzystania z energii odnawialnej. Czyżby te wszystkie decyzje miały polepszyć wizerunek marki po zeszłorocznej aferze, kiedy to świat obiegła informacja, że Burberry spaliło swoje niesprzedane ubrania oraz akcesoria warte wiele milionów funtów? Tak czy inaczej, to dobre rozwiązanie dla matki ziemi.


Autor: Oliwia Rybiałek
Zdjęcie: instagram