Wrocławskie MPK wybrało Rzecznika Pasażera. Stanowisko to będzie pełnił Arkadiusz Kucharski. Pracę rozpocznie już 21 sierpnia.

Rzecznikiem pasażerów MPK Wrocław został Arkadiusz Kucharski, absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, społecznik oraz zapalony biegacz.

Cieszę się z nowego wyzwania. Funkcja ta jest odpowiedzialna i wymagająca, ale praca z ludźmi potrafi dać wiele satysfakcji i zadowolenia. Uważam, że rola rzecznika wiąże się przede wszystkim z otwartością na wrocławian. Chciałbym, aby częste rozmowy i spotkania z pasażerami, jak również z organizacjami miejskimi, były jednym z ważniejszych elementów mojej pracy – deklaruje Arkadiusz Kucharski.

Jego zadaniem jako rzecznika będzie m.in. budowanie relacji z pasażerami i pomaganie im w zawiłych sprawach. Będzie on również dbał o to, aby głos pasażerów oraz ich pomysły były bardziej słyszalne w miejskiej spółce. Jego bezpośrednim przełożonym będzie prezes zarządu.

Rzecznik Pasażera został wybrany przy udziale mieszkańców i ruchów miejskich. Ma on dużą swobodę działania broniąc interesu pasażerów i będąc ich głosem wewnątrz MPK. To jeden z pomysłów mających na celu polepszenie kontaktu z mieszkańcami – zapewnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

W komisji wybierającej rzecznika znaleźli się również przedstawiciele Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, reprezentujący głos mieszkańców.

Bardzo cieszymy się z wyboru pana Arkadiusza. Wykazał on bowiem chęć nawiązania prawdziwego kontaktu z pasażerami nie stosując przy tym, znanych już wszystkim, trików marketingowych – mówi Dominik Czerniak z Akcji Miasto.

Powołanie Rzecznika Pasażera nie jest jedyną zmianą ze strony MPK Wrocław, jaką obserwujemy w ostatnich miesiącach. Wśród nich są m.in. cotygodniowe dyżury prezesa spółki dla pasażerów. Powołany został także pełnomocnik ds. osób niepełnosprawnych.


Auror: Karolina Stachera
Zdjęcie : mat. prasowe