Najpierw z polskiego rynku wycofała się sieć sklepów odzieżowych Topshop oraz Marks & Spencer. Teraz przyszedł kres kolejnej marki brytyjskiej w naszym kraju. New Look zamyka wszystkie 19 sklepów.

New Look rozpoczął międzynarodową strategię, polegającą na analizie rynków, gdzie działają sklepy owej marki i zamykaniu tych niewypłacalnych, które zamiast zysków generują większe koszty. Taka sytuacja obecna jest w Polsce, gdzie już rozpoczęło się likwidowanie salonów. Warto śledzić ten proces, ponieważ przed zamknięciem obecne są wielkie obniżki cen. Przykładowo w centrum handlowym Wroclavia, New Look zaproponował promocję „5, 10, 15”, czyli produkty za te właśnie ceny. Choć kolejki przy takich wyprzedażach są niebotyczne, to warto jednak wystać swoje i zdobyć ubrania za niemal bezcen.

New Look już w zeszłym roku zamknął 120 sklepów w Chinach, natomiast w tym roku zlikwiduje ich łącznie 60. Los Polski w tej sytuacji podzieli Belgia. Zamkną się również dwie flagowe placówki na Oxford Street. Dla polskich fanek sieciówki dobrą informacją jest to, że nadal kupią ubrania z metką New Look na internetowych platformach odzieżowych takich, jak Zalando.


Autor: Oliwia Rybiałek
Zdjęcie: www.flickr.com