W ramach Project Fashion Day organizatorzy przygotowali unikalne w Polsce wydarzenie – konferencję „Moda a biznes”, gdzie prelegenci wyłożyli słuchaczom swoją specjalistyczną wiedzę na temat branży modowej.

Spot Management to agencja modelingowa, która zajmuje się hostesingiem, organizowaniem komercyjnych i biznesowych sesji zdjęciowych oraz pokazów mody. W pewnym momencie firma postanowiła wypełnić powstałą we Wrocławiu lukę, a mianowicie brak wydarzeń modowych. Od sześciu lat zatem organizuje wystawę Wro Fashion Foto, a jej drugim niestandardowym działaniem było stworzenie Project Fashion Day. W ramach tego wydarzenia odbywa się co roku konferencja, która ma na celu ukazanie, moda to nie jest tylko dobry ubiór, ale również stale poszerzająca się wiedza branżowa.

Biznesowa strona mody

Salon Empik we wrocławskiej Renomie gościł 23 lutego 2019 roku uczestników trzeciej już z kolei konferencji, tym razem pod hasłem „Moda a biznes”. Podjętych zostało pięć tematów, o których opowiedziało siedmioro prelegentów. Jako pierwszy wystąpił Bartłomiej Dwornik z Fundacji na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową. Opowiedział o korzyściach płynących z pomagania – nie tylko własnej satysfakcji, ale również o pozytywnym wizerunki, jaki można w ten sposób zbudować dla firmy. Następnie Andrzej Czech i Mateusz Haniszewski z Agencji Sfera Group PR, przybliżyli słuchaczom, jak wygląda współpraca ze współczesnymi influencerami, których najczęściej wyszukują na instagramie. Influencer, czyli osoba mająca autorytet i swoją stałą grupę odbiorów, okazuje się być idealnym pośrednikiem pomiędzy firmą a klientami.

–  Mikroinfluencerów jest mnóstwo, ale ich mocną stroną jest to, że wypełniają pewne konkretne nisze. Ich obserwatorzy są żywo zainteresowani dokładnie tymi tematami, które poruszają na swoich profilach. W związku z tym mikroinfluencerzy mają bliską relację ze swoimi odbiorcami i z tego punktu widzenia są atrakcyjni dla marketingowców – mówił Mateusz Haniszewski.

Jako kolejne zaprezentowały się Magdalena Karczewska oraz Anna Radojewska – twórczynie marki modowej Pracovnia, która obecna jest na polskim rynku od trzech lat. Projektantki opowiedziały o swoich doświadczeniach związanych z powstawaniem i utrzymywaniem swojej marki. W Pracovni stawiają przede wszystkim na wysokiej jakości materiały, na basicowe kroje i kolory z elementami obecnych trendów oraz na bezpośredni kontakt z klientami – w showroomie lub na targach mody. Potem Marek Włoch reprezentujący Wrocław Fashion Outlet podjął temat pragmatyzacji w modzie. Ubrań będziemy mieli w szafach coraz mniej, ponieważ nastąpi ich sharowanie, czyli współdzielenie. Ponadto nasze ubrania będą smart, jak np. kurtka, która powie ci, jaką drogę wybrać. Na koniec storytellerka Kama Tokarska zaskoczyła widownie ciekawostkami o wynalezieniu zamka błyskawicznego, biustonosza, butów na wysokich obcasach i wielu innych.

Nowe Dziennikarstwo objęło patronat medialny nad imprezą.


Autor: Oliwia Rybiałek
Zdjęcia: Oliwia Rybiałek