Komisarz Eberhard Mock, jego obsesje na punkcie kobiet, władzy i syna. Do tego maski, zbrodnie, policjanci i prostytutki w przedwojennym Breslau. Widowisko na motywach powieści Marka Krajewskiego Mock. Czarna burleska zobaczymy od 12 października 2019 roku w Teatrze Muzycznym Capitol.

Mock. Czarna burleska to opowieść o głównym bohaterze powieści Marka Krajewskiego – komisarzu Eberhardzie Mocku. Na scenie towarzyszyć mu będą prostytutki, szaleńcy, policjanci, a także bandyci. Sam bohater w niektórych scenach schowa twarz za maską (co zostało zaczerpnięte prosto z Festung Breslau). Według autora powieści, który konsultował scenariusz, widowisko będzie analizować obsesje jego bohatera. Każdej z nich poświęcona została oddzielna piosenka. Widzowie będą mogli zobaczyć, jak komisarz boryka się z nałogiem czy słabością do kobiet.

To z pewnością nie jest bohater krystaliczny. Pragnie władzy, dąży do rozwoju kariery, jest porywczy, ponad wiele miłuje kobiety. Widzowie będą mogli przekonać się o jego słabościach, jak chociażby o alkoholizmie. Piosenki, które traktują o konkretnych historiach mają ukazać całokształt. Stąd też pomysł na maski, które główny bohater przybiera do scen. Mają ukazywać jego stany emocjonalne i poszczególne cechy charakteru – mówi Artur Caturian, aktor grający postać Eberharda Mocka.

Bohater prosto z rewii może wydawać się lekko przestylizowany, jednak jak podkreśla Konrad ImielaCzarna burleska jest pewną formą, którą bawili się scenarzyści. Widowisko nie jest adaptacją żadnej konkretnej powieści, tylko opowieścią o Mocku i jego życiu. Przy tworzeniu scenariusza Imiela wraz z Romanem Kołakowskim korzystali z siedmiu książek: Śmierć w Breslau, Dżuma w Breslau, Widma w mieście Breslau, Koniec świata w Breslau, Festung Breslau, Mock: Ludzkie zoo, Mock: Pojedynek.

Nie budujemy ulicy, mieszkania Mocka czy komisariatu policji. O wszystkich historiach opowiadamy, używając sceny i klubu burleskowego. To jest rewia dosyć przewrotna, dlatego Czarna burleska jest wewnątrz cudzysłowu. Używamy teatru rozrywkowego, bawimy się tą formą i epoką, natomiast tematy, które poruszamy, bywają przerażające – wyjaśnia Konrad Imiela, reżyser i dyrektor artystyczny Teatru Muzycznego Capitol.

W sprzedaży pozostały już tylko bilety na grudniowe spektakle (12-15.12.). Ceny biletów: 30-90 zł.

Plakat Mock. Czarna burleska


Scenariusz i reżyseria: Konrad Imiela
Teksty piosenek: Roman Kołakowski i Konrad Imiela
Muzyka: Grzegorz Rdzak
Scenografia: Anna Haudek
Kostiumy: Anna Chadaj
Choreografia: Jacek Gębura
Wizualizacje: Agata Bartos, Piotr Bartos, Łukasz Gawroński
Reżyseria świateł: Tadeusz Trylski
Reżyseria dźwięku: Krzysztof Borowicz

Obsada:
Damy ulicy
Mitzi: Elżbieta Kłosińska
Berta: Klaudia Waszak
Angela: Justyna Woźniak(gościnnie)
Marika: Małgorzata Fijałkowska
Lola: Alicja Kalinowska
Hilda: Marianna Linde(gościnnie)
Eberhard Mock: Artur Caturian
Natasza Diabrinska / Sophie Mock: Ewa Szlempo-Kruszyńska
Kurt Smolorz: Tomasz Wysocki(gościnnie)
Cornelius Wirth / Helmut Eugster: Adrian Kąca
Heinrich Zupitza: Bartosz Picher
Klara: Katarzyna Pietruska
Emma: Helena Sujecka/Barbara Gołębiowska(gościnnie)
Richard Lotz / Indianin / Profesor Brendel: Michał Zborowski
Gertruda von Mogmitz: Bogna Joostberens
Frederika: Emose Uhunmwangho
Herbert Anwaldt: Krzysztof Suszek
Kelner-Morderca: Michał J. Bajor(gościnnie)
Hans Gnerlich:Mateusz Kieraś(gościnnie)


Autor: Oliwia Stasiak
Zdjęcia: Łukasz Giza / Teatr Muzyczny Capitol