Mija właśnie równy rok od startu akcji I love radio, która ma na celu popularyzację radiofonii w Polsce. Również dzisiaj obchodzimy Ogólnopolski Dzień Radia.

Na fryzjerskim fotelu, w samochodzie, w pracy i podczas wypoczynku. Radio towarzyszy nam bez przerwy, dlatego dzisiejsze święto zwraca uwagę na to, jak istotną rolę odgrywają radiowi nadawcy. Już po raz drugi radiowcy i słuchacze z całej Polski włączają się w inicjatywę I love radio. Z tej okazji w sumie 164 rozgłośnie ogólnopolskie, ponadregionalne i lokalne nadały specjalny blok reklamowy. Poranne spoty, według szacunków, miały dotrzeć do nawet 7,5 mln odbiorców.

Wszystko po to, aby pokazać, że w dobie internetu radio również może być efektywnym medium reklamowym. W ramach akcji wyemitowano 6 30-sekundowych spotów – koszt każdego z nich wyniósł 20 tysięcy złotych. Całość dochodów zostanie przekazana na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie. Organizacja  pomaga przywracać dzieciom słuch i integruje je ze środowiskiem, by w przyszłości mogły normalnie funkcjonować.

Ostatnia edycja akcji pomogła zebrać 120 tysięcy złotych. Dzięki tej kwocie zainicjowano program rehabilitacji dzieci z wadą słuchu po przeszczepach implantów słuchowych oraz zorganizowano specjalny turnus leczniczy dla kilkudziesięciu podopiecznych fundacji.

Dzień Radia w Polsce jest obchodzony 11 kwietnia, ponieważ tego dnia w 1923 roku Stowarzyszenie Radiotechników Polskich (SRP) uchwaliło Opinię zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej, zapoczątkowując tym samym oficjalnie radiofonię w naszym kraju. Od tej pory powstały setki rozgłośni, z czego część nadaje we Wrocławiu (czy to autonomicznie, czy jako podstacja sieci ogólnopolskich). W stolicy Dolnego Śląska działa chociażby Radio Wrocław, Eska, a nawet stacje akademickie – Radio Luz i Uniradio.

 


Autor: Mateusz Kowalski
Zdjęcie: pixabay.com