Trzeci wykład w ramach projektu Digital Media Campus poprowadziła przedstawicielka Media Impact Polska, Beata Żebrowska. Tytuł prezentacji brzmiał: „Reklama natywna – nowa forma komunikacji marketingowej” – pisze Kinga Cieślawska.

Na początku  wyświetlone zostały dwa filmy, które rozróżniały reklamę natywną oraz tradycyjną. Głównym celem wystąpienia było zdefiniowanie pojęcia reklamy natywnej. Beata Żebrowska wyjaśniła, że powstaje ona przez zbudowanie interesującej historii, w której marka jest subtelnym dodatkiem. W przypadku innych reklam marka staje się głównym bohaterem. Osobą, która zajmuję się tworzeniem reklamy natywnej jest dziennikarz kreatywny.

Podczas prezentacji przedstawione zostały też zalety takiego sposobu promocji oraz wskazówki, do których warto się zastosować podczas tworzenia reklamy natywnej. Pierwszym krokiem do jej powstania jest wymyślenie dobrej i ciekawej historii. Następnie należy pamiętać o stosownym nagłówku i dopasowaniu formy. Trzeba też zapewnić sobie dystrybucję i odpowiednie oznaczenie.

Idea reklamy natywnej często jest źle rozumiana przez klientów. Podane zostały przykłady konfliktów i nieporozumień, jakie mogą powstać między wydawcą a marketerem podczas produkcji takiej reklamy. Firmy często domagają się nazwy swojej marki w głównym haśle. Nie jest to jednak zgodne z formą tego typu promocji.

Kilkakrotnie padło również określenie, że reklama natywna, to reklama przyszłości. Mimo że jest jeszcze mało powszechna na polskim rynku, to jest formą, na którą coraz częściej decydują się firmy. Potwierdzają to również prognozy rynkowe, które mówią, że w przeciągu pięciu lat reklama natywna stanowić będzie 74% wydatków reklamowych.

Podczas ostatniej części uczestnicy wykładu mieli możliwość zadawania pytań. Jako pierwsza została poruszona kwestia dziennikarza kreatywnego. Beata Żebrowska wyjaśniła,  co należy zrobić i jakie mieć zdolności, by nim zostać.  Padło również pytanie, jakie firmy decydują się najczęściej na tego typu promocję. Prezentacja została podsumowana tym, że reklama natywna buduje i polepsza wizerunek firm oraz jest zdecydowanie chętniej oglądana przez odbiorców.

Autor | Kinga Cieślawska