Boże Narodzenie to czas, kiedy w końcu możemy spędzić trochę czasu z rodziną. Jednak czy znamy swoich bliskich na tyle dobrze, by móc o nich powiedzieć cos więcej? Ikea Espana przygtowała reklamę o więziach rodzinnym i o tym jak szybko i łatwo zanikają.

Do świąt Bożego Narodzenia zostało jedynie kilka dni. Jednak sklepy i firmy świętowanie zaczęły już prawie na początku listopada. W telewizji od miesiąca pojawiają się świąteczne reklamy, na ulicach królują światełka i inne dekoracje, a na budynkach nie brakuje billboardów promujących świąteczne akcesoria. Większość z tych reklam to miłe obrazki przedstawiajace Świętego Mikołaja i jego zaprzęg, ubieranie choinki oraz, co najważniejsze, wręczanie sobie prezentów. Nie wszystkie reklamy są jednak do siebie podobne. Niektóre chwytają nas za serce, a inne bywają kontrowersyjne i niesmaczne. Wszyscy pamiętamy reklamy Allegro z poprzednich lat, przy których wzruszyła się niejedna osoba. W tym roku najpopularniejszą, nietypową i odrobinę przerażającą reklamą może się pochwalić Ikea, a raczej oddział hiszpański firmy.

Jak dobrze znasz swoich bliskich?

Reklama nie promuje mebli czy dodatków do domu. Głównym celem jest ukazanie więzi rodzinnych, a raczej ich braku. W tej reklamie widzimy różne rodziny przy stole, które grają. Zasady są proste – poprawna odpowiedź oznacza pozostanie przy stole, błędna odejście od niego. Wszystko idzie dobrze dopóki uczestnicy odpowiadają na pytania związane z celebrytami, instagramem czy twitterem. Trudności zaczynają się kiedy trzeba odpowiedzieć na pytanie np. Jak poznali się twoi rodzice?, Gdzie studiowała twoja babcia?, Kim z zawodu jest twój dziadek?. Mało który z członków rodziny potrafił odpowiedzieć na tak „trudne” pytania. Gra kończy się kiedy przy każdym stole pozostaje jeden członek rodziny. Smutne? Jeszcze jak. Przecież w święta chodzi o to, żeby spędzać czas z rodziną, rozmawiać z nimi i dzielić się swoimi wrażeniami.

10 milionów

Po dwóch tygodniach od publikacji, film na YouTube’owym kanale IKEA Espana został wyświetlony ponad 10 milionów razy. Twórcy reklamy chcieli udowodnić, że częściej spędzamy czas przeszukując internet niż rozmawiając z bliskimi. Pamiętajmy, że Boże Narodzenie to czas zarezerwowany dla rodziny, nie zapominajmy o najbliższych i cieszmy się ich obecnością.


Autor: Adrianna Machalica
Zdjęcia: youtube