Anty-Gone TRYPTYK to nowy spektakl Teatru Pieśń Kozła, zapowiadany jako jeden z ich największych projektów. Inspirowany Antygoną Sofoklesa, będzie wielowątkową podróżą do źródeł teatru i kultury. We Wrocławiu zadebiutuje już 22 listopada.

Anty-Gone TRYPTYK będzie inny niż dotychczasowe, kameralne przedstawienia Teatru Pieśń Kozła. Spektakl ma być jednym z jego największych projektów teatralnych. Na scenie pojawi się łącznie 30 artystów performerzy, wokaliści, śpiewacy operowi, instrumentaliści i tancerze z różnych krajów m.in. z Japonii, Niemiec i Włoch. Wystąpi także wybitna choreografka z Francji , znana też z Brave Festival i występująca na najważniejszych scenach Europy, Melanie Lomoff.

– Kluczem do Sofoklesa są słowa, obrazy i muzyka połączone w jedność. W trakcie naszych badań i poszukiwań odkryliśmy, że antyczna grecka rytmika jest bardzo rockowa, a bębny wikingów, o konstrukcji sprzed 1000 lat, znakomicie nadają się do jej eksploracji. Dlatego na scenie pojawi się siedem bębnów, które zbudowaliśmy dokładnie na wzór średniowiecznego oryginału, jak i gitara elektryczna oraz perkusja, ale też, w innej części spektaklu, wiolonczela – mówi Grzegorz Bral, reżyser Anty-Gone TRYPTYK, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła.

Nowością ze strony Teatru Pieśń Kozła będzie również forma spektaklu. W ramach premiery trzy przedstawienia zostaną wystawione jako tryptyk – Siedem bram Teb, Anty-Gone i Ekstaza. W przyszłości jednak będą też funkcjonowały jako osobne spektakle. Poszczególne części będą się od siebie wyraźnie różnić pod względem charakteru muzyki, natężenia dźwięków, aury i przesłania.

Teatr Pieśń Kozła, Anty-gone, tryptyk

Koncert performatywny, Siedem bram Teb, będzie linearną opowieścią poprowadzoną z perspektywy Kreona. Zderzeniem z agresywnym, pełnym ambicji światem poprzez rockowe i jazzowe brzmienia nałożone na antyczne stopy metryczne.

Akt drugi, Anty-Gone, stanowi kontrapunkt do poprzedniej części. Opowieść snuta z punktu widzenia Antygony to pełne lekkości i subtelności połączenie współczesnego baletu i opery.

 Ekstaza, najkrótsza, bo zaledwie 20-minutowa część, jest jednocześnie najbardziej tajemniczą. Twórcy nie zdradzają finału, jednak na scenie mają się pojawić wszyscy artyści z pierwszych dwóch części.

– W każdej części dotykamy uniwersalnych ludzkich problemów i dążeń, dlatego bardzo ważny, jak zawsze dla nas, będzie poziom emocjonalny. Spektakl będzie wyrazisty, sugestywny i poruszający, a ostatni akt wyróżnia się intensywnością. Najważniejsze będzie wczytywać się w słowa, gesty i dźwięki – podkreśla Grzegorz Bral.

Całość, łącznie z przerwami, potrwa ok. 3 godz. 20 minut. Spektakle premierowe Anty-Gone TRYPTYK w wykonaniu Teatru Pieśń Kozła odbędą się 22 i 23 listopada 2018 r., o godz. 19.00, na scenie Teatru Polskiego. Bilety można kupić za pośrednictwem strony teatru.

Teatr Pieśń Kozła, Anty-gone, plakat

 


Autor: Karolina Stachera
Zdjęcie: Katarzyna Filipczak / materiały prasowe organizatora
Plakat: John Weston Group / materiały prasowe organizatora