Studenci pierwszego roku dziennikarstwa oraz komunikacji wizerunkowej w internetowej ankiecie zadeklarowali, którą ze specjalności chcą realizować od przyszłego semestru – pisze Justyna Tkaczyńska.

Największą popularnością cieszy się dziennikarstwo radiowo-telewizyjne, na które zdecydowało się prawie 30 osób, a także prasowe i online – 25 osób. 14 studentów wybrało dziennikarstwo sportowe. Dużym zaskoczeniem jest wystarczająca liczba chętnych, aby otworzyć specjalność muzyczną i fotograficzną. Po raz pierwszy taka sytuacja ma miejsce na studiach stacjonarnych – informuje dr Paweł Urbaniak,  Zastępca Dyrektora ds. dydaktycznych. – W przypadku komunikacji wizerunkowej wybory okazały się typowe. Połowa studentów wybrała communication design, trochę mniej – ponad 40 osób zdecydowało się na branding. Jedynie 12 osób jest zainteresowanych public relations.

Wybrałam Uniwersytet Wrocławski, ponieważ jako jedyna uczelnia publiczna w Polsce oferuje studentom naukę fotografii dziennikarskiej – mówi Antonina Tucka, jedna z 17 zadowolonych z otwarcia specjalności fotograficznej osób. Aleksandra Sopuch, która również zdecydowała się na dziennikarstwo z myślą o fotografii dodaje: – Cieszę się, że trafiłam na tą uczelnię akurat teraz i mam możliwość nauki tego, co mnie naprawdę interesuje.

Staramy się spełniać oczekiwania studentów. Zdecydowaliśmy się na otwarcie dziennikarstwa muzycznego oraz PR-u, mimo że chęć do nauki na tych specjalnościach wyraziło mniej studentów, niż wymagają tego standardy uniwersyteckie. Mamy już sprawdzoną kadrę, ponieważ te specjalności od kilku lat funkcjonują na studiach zaocznych – mówi dr Urbaniak.

Autor | Justyna Tkaczyńska