Trzeci raz z rzędu Ott Tanak zwycięża w Rajdzie Niemiec. Przez cały weekend estoński kierowca prezentował szybkie oraz równe tempo, nie dając szans rywalom. W pierwszej trójce końcowej klasyfikacji rajdu, znalazło się trzech kierowców Toyoty.

Zmagania na odcinkach specjalnych Rajdu Niemiec, rozpoczęły się w czwartek od oesu testowego (Shakedown) oraz czasówki zaliczanej do klasyfikacji generalnej rajdu. Pierwszy odcinek należał do Estońskiej załogi Tanak/Jarveoja (Toyota), która po pierwszym dniu objęła prowadzenie w rajdzie z przewagą 0,8 sekundy nad Danim Sordo (Hyundai).

Piątkowy poranek pechowo rozpoczął Teemu Suninen. Awaria w Fordzie Fiesta, już na początku rajdu przekreśliła szanse Fina na zajęcie miejsca w czołówce. Podczas piątkowych odcinków specjalnych najlepsze tempo prezentowali Tanak oraz Neuville (Hyundai), rywalizując pomiędzy sobą o prowadzenie w rajdzie. Podczas OS7 Wadern-Weiskirchen 2, problemów nie ustrzegł się Sordo. W prowadzonym przez Hiszpana Hyundaiu, doszło do awarii skrzyni biegów, w konsekwencji strata na odcinku do lidera wyniosła 54,4 sekundy. Po siedmiu odcinkach liderem był Tanak, przed Neuvillem (+2,8 sek) oraz Ogierem (+22,1 sek).

Sobotnią rywalizację podzielono na 8 oesów, w tym dwa bardzo długie odcinki Panzerplatte (41,17 km). Już na pierwszym przejeździe pech nie ominął Neuville’a, który na początku odcinka złapał gumę w tylnej lewej oponie. Bliźniaczą sytuację, tyle że w drugim przejeździe miał Ogier. Przebita opona przekreśliła szansę Francuza na uzyskanie dobrego czasu. Po piętnastu odcinkach nadal liderem był Tanak z przewagą 32,4 sekundy nad Mekke oraz 41,8 sekundy nad Latvalą.

Niedzielne zmagania z dobrym tempem rozpoczął Neuville, wygrywając dwa odcinki oraz nadrabiając stratę czasową do czołówki rajdu. Tanak rywalizację rozpoczął spokojnie, kontrolując tempo. Jego przewaga przed Power Stage nad drugim Mekke (+25,1 sek), wydawała się niezagrożona. Ostatni dodatkowo punktowany oes wygrał Neuville, przed Suninenem (+1,2 sek) oraz Latvalą (+2,5 sek).

W końcowej klasyfikacji rajdu zwyciężył Tanak (Toyota), wyprzedzając o 20,8 sekundy Mekke (Toyota) oraz o 36 sekund Latvalę (Toyota). W klasyfikacji WRC2 na trzecim miejscu rajd ukończył Kajetan Kajetanowicz (Volkswagen), ze stratą 23,5 sekundy do zwycięzcy.


Autor: Michał Pasek
Zdjęcie: Instagram