W przymierzalni sklepu Nike we Wroclavii można teraz skorzystać z interaktywnego lustra, które pomoże nam w zakupach i ułatwi je. To pierwsze takie urządzenie w Polsce, wprowadzające nas coraz dalej w proces digitalizacji.

Abby Glass to firma, która produkuje lustra interaktywne. Jej targetem są właściciele teatrów oraz kin, siłowni, salonów fryzjerskich, a także między innymi sklepów odzieżowych. To właśnie dzięki współpracy Abby Glass z Adrenaline.pl – czołowym operatorem Nike i Adidas – zawisło pierwsze takie lustro w Polsce. Jest to innowacyjna nowinka technologiczna, która ma mieć swój udział w postępującej digitalizacji branży sprzedaży detalicznej. Statystyki podają, że sprzedaż online ma tendencję wzrostową i w roku 2016 w Polsce wynosiła 3,7%, jeśli chodzi o udział w handlu ogółem. Natomiast lustra interaktywne mogą z powrotem przyciągnąć klientów do sklepów stacjonarnych. Czas na nowy wymiar zakupów.

To w sklepie sportowym Nike w najnowszym centrum handlowym Wroclavia w naszym mieście zainstalowano pierwsze interaktywne lustro w Polsce. Jego podstawową funkcją jest wchodzenie w interakcję z klientami. Skorzystać z niego można dwojako. Po pierwsze zdać się całkowicie na jego pomoc i od razu przy wejściu do sklepu skierować się do przymierzalni. By zacząć z niego korzystać należy wybrać płeć i przejść przez podstawowe targetowanie. Następnie lustro pokaże rekomendowane produkty. Jeśli klientowi spodoba się któryś z nich, może go zamówić bezpośrednio do przymierzalni bez wychodzenia z niej. Obsługa sklepu otrzymuje wtedy informację na aplikację w tablecie o wybranym produkcie, jego kolorze oraz rozmiarze i przynosi go do przymierzalni.

Druga opcja korzystania z lustra polega na standardowym udaniu się do przymierzalni z wybranym już produktem. Tam można zeskanować jego kod za pomocą umieszczonego na ścianie czytnika, a na urządzeniu ukażą się wszystkie informacje o przyniesionej rzeczy, np. materiał, z którego jest zrobiona, cena, dostępność rozmiarów. Ponadto lustro zaproponuje nam inne elementy garderoby, pasujące do wybranej. Cały proces korzystania z lustra jest bardzo intuicyjny i ułatwia zakupy. Na tym urządzeniu korzysta również producent, ponieważ istnieje duża szansa, że klient zdecyduje się na kupienie większej liczby rzeczy, dzięki rekomendacjom. Natomiast elementy garderoby, które najprawdopodobniej zostałyby odłożone na półkę ze względu na nieodpowiedni rozmiar i niechęć do dalszego przymierzania, zostaną zakupione, ponieważ klient nie będzie musiał wychodzić z przymierzalni, lecz obsłużą go pracownicy sklepu.


Autor: Oliwia Rybiałek
Zdjęcia: Adrianna Machalica