Hedi Slimane przejmuje stery we francuskim domu mody Celine i już swoim zwyczajem wprowadza szokujące zmiany. Czy fani marki zaakceptują nowego dyrektora kreatywnego?

Pod koniec zeszłego roku świat mody obiegła wiadomość o tym, że Phoebe Philo, brytyjska projektantka, opuszcza Celine po dziesięciu latach. To właśnie dzięki niej ta francuska marka zyskała na znaczeniu, a jej minimalistyczne projekty pokochały kobiety na całym świecie.

Miejsce Philo zajął bardzo szybko, bo już w styczniu 2018 roku, Hedi Slimane. Wcześniej Francuz przez siedem lat tworzył dla męskiej linii Diora, a następnie sprawował rządy w Yves Saint Laurent. Wydaje się, że Slimane od zawsze chciał mieć opinię buntownika, na przykład pozbawiając tę kultową markę pierwszego członu nazwy (pozostało Saint Laurent), czy chociażby przenosząc jej główną siedzibę z Paryża do Kalifornii.

Teraz Hedi Slimane szokuje świat mody zmianami w domu mody Celine. Ponownie zmienia logo, przede wszystkim  pozbawiając akcentu pierwszego „e” w nazwie. Litery są bardziej zbliżone do siebie, a ma to nawiązywać do oryginalnego logotypu z lat 60. Ponadto z oficjalnego konta marki na Instagramie usunięto wszystkie archiwalne zdjęcia. Z tego portalu społecznościowego możemy domyślać się także, która gwiazda stanie się nowym ambasadorem Celine. To właśnie Lady Gaga opublikowała zdjęcia z najnowszym modelem torby, która swój oficjalny debiut będzie miała na paryskim Fashion Weeku. Wtedy okaże się, co Hedi Slimane ma do zaoferowania klientom.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Lady Gaga (@ladygaga)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

BENTE SHOT IN THE PARIS COUTURE HOUSE IN JULY 2018 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #CELINEBYHEDISLIMANE

Post udostępniony przez CELINE (@celine)


Autor: Oliwia Rybiałek
Zdjęcie: skan z youtube