Czy opakowanie produktu ma znaczenie?
Krążąc pomiędzy sklepowymi półkami, konsumenci wybierają spośród podobnych sobie towarów, jeden konkretny. Co wpływa na ich decyzję? Ważna jest z pewnością jakość produktu i przywiązanie klienta do konkretnej marki, ale nie tylko. Przyciąga ich także odpowiednie opakowanie. Jak duże jest jego znaczenie i na jakie opakowania warto postawić?
Jakie opakowania przyciągają wzrok klientów?
Wzrok to jeden z najsilniejszych zmysłów człowieka. Wykorzystuje to wielu producentów, którzy w najróżniejszy sposób próbują zwrócić uwagę klientów na swój produkt. Opierają się między innymi na opakowaniach. Atrakcyjne wizualnie, wyróżniające się na tle innych kolorem, fakturą, rozmiarem, czy innowacyjnym kształtem. Ich odpowiedni wybór, to gwarancja komercyjnego sukcesu. Żaden Klient nie przejdzie obok nich obojętnie. Atrakcyjne opakowanie daje mu poczucie, kupowania czegoś wyjątkowego i luksusowego. Automatycznie jest w stanie zapłacić za produkt nieco więcej. Wygląd opakowania nie jest jednak jedynym czynnikiem. Czego jeszcze oczekują Klienci?
Ekologiczne opakowania – silny trend, który warto wykorzystać
Ekologia od pewnego czasu stała się trendem, którego nie należy ignorować. Klienci mają na uwadze zagrożenia płynące z regularnego zanieczyszczania planety. Chcą żyć w zgodzie z naturą, poszukując ekologicznych rozwiązań. Unikają foliowych torebek na rzecz wielorazowych lub papierowych. Wielu z nich wybierając produkt, sprawdza czy zostało użyte opakowanie biodegradowalne. Świadome wybory uznają za jeden z najważniejszych elementów dbania o środowisko. Producenci, wybierając opakowania dla swoich produktów, powinni wziąć to pod uwagę, podążając za oczekiwaniami Klientów, ale także samemu wykazując zainteresowanie losem planety.
Jak dobrać atrakcyjne opakowanie do produktu?
Ekologiczne opakowania są przez wiele osób mylnie kojarzone z klasycznym, szarym kartonikiem. Tymczasem istnieje możliwość wyboru wielu wzorów i kolorów. PAKCER to obecnie jeden z wiodących producentów opakowań kartonowych, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnych marek i ich Klientów, W ofercie znajdziemy możliwości indywidualnego dopasowania opakowania do konkretnego produktu, oraz zakupu nowoczesnych pudełek fasonowych i kaszerowanych o zwiększonej wytrzymałości. Producenci przetworów, ale także oliwy czy wina, bez problemu znajdą w ofercie opakowania zabezpieczające szklane produkty. Z pewnością zwrócą uwagę Klientów, w szczególności takich, dla których zarówno design jak i bycie eko, ma duże znaczenie.